nuffnang ads

Friday 30 March 2012

tuah ayam nampak di kaki :]

assalamualaikum  :]

hai bersama saya lagi pada hari jumaat pukul 3:31 pagi di kolej kediaman pertama.ouhh by the way lusa dah balik kuantan! mid sem berak!! hooraeeyyyyy  ~~

alright lahh just nak cerite pasal entry ni lahh."tuah ayam nampak di kaki.tuah manusia? and tuah mimi syafinie pulak?" HUMMMM no comment.
okayy cerita bermula masa aku, kelasmate aku dan juga rakan rakan luar kelasmate aku*maknenye budak luar UM lahh kann.plan last minit kott.time tuh aku baru habis kelas and baru habis meeting pasal end showing punye projek.pastu pegi makan sat then pi duk kat bangku sana borak borak borak pot pet pot pet  :]
tiba tiba "MI NAK IKUT FIE PEGI KARAOKE TAK?" fie tu kelasmate akulahh.satu satunya pelajar indonesia.muka macam agnes monica okayy! HAHAHA.jangan main main.part time model tuh.kerlassss~

then bla bla blaa.perjalanan bermula sebanyak dua kereta.satu kereta myVI dan satu lagi kereta SAGAFL.gerak gerak jalan jalan.entah kemana entah diorang ni bawak then sampaiiii~okayy pilih lagu.tuttt mula mula segan.then aku kena pannggil suruh pilih satu lagu.time tu aku tengah blurr kott.last last pilih lahh lagu 'ku ke udara lagi by francisca peter'.serious aku taktau nak nyanyi lagu ape sbb yang sebelum aku nyanyi semuanya nyanyi lagu lagu lama.so aku taknak lahh kelihatan moden sangat kann so aku pun join lahh sekali pilih lagu agak lama okayy!

then sampai turn aku.aku pun nyanyi lahh macam mane aku nyanyi dgn kakak aku adik adik aku lahh.alahh macam org nyanyi pi karaoke tu lahh.nak kata sedap tu taklah sedap mana tapi org org yg ade kat bilik tu semua terdiam okayy! kalau time member aku nyanyi semua macam buat hal sendiri.tapi aku pun rase semacam je semua senyap.

then aku dengar pulak "fie,dia ni memang biase menyanyi ke?macam pro lahh~"
then fie pun jawab "ye lahh dia ni memang penyanyi kat kolej.*sejak bile pulak aku penyanyi kolej eh?penyanyi jamban ade lahh haa." "sedap suara dia" okayy aku teruskan menyanyi.then clap clap clap clap untuk mimi ~habis satu lagu.bla bla blaaa.takde lahh sedap sangat.bagi aku sumbang kott.terjerit jerit.takde vokal langsung.

then aku duduk tepuk tepuk tangan.enjoy org lain nyanyi.la la laaaaa.sampai lah turn aku sekali lagi.kali ni nak gedik gedik sikit.nak jerit jerit.nyanyi lagu bertamu di kalbu by jacklyn victor.HAHAHA mampu tak mampu. nantikan kemunculan kesumbangan suaraku selepas ini.then sampai turn aku la la laaaa nyanyi nyanyi tarik tarik.jerit jerit bagai nak cabut anak tekak ni.org org lain still terdiam.so what?korang nak cakap ape up to you.yg penting aku nyanyi.korang jugak yg suruh aku pilih lagu kannnn.tapi yg pentng semua masih lagi terdiam.

then tup tup tupppp dah tamat masa.makan time !
"mimi nanti kalau kitorang panggil nyanyi nak tak.untuk event pape ke? dapat payment. boleh?" aiyooo nak tersedak mmee hun yang aku makan tuh.bia betik.sedap sangat ke suare aku ni? aiyoo sampai nak jemput jemput nyanyi bagai nihhh.then member member boys yg lain pun macam sokong je. then aku laju je geleng kepala."ish taknak lahhh.buat ape?"*soalan yg aku rase paling bodoh kott.bongok lahh kau ni mimisyafinie.dah dia panggil suruh nyanyi dah terang terang lah kau kena nyanyi.takkan kau nak pegi bakar telur tembelang pulak.giler lahh kau nih~

okayy fine aku giler jap! "alahh dapat payment lahh takkan taknak" die cakap lagi.aku just diam je tak bagi pape respons.then fie pun cakap "dia ni memang pemalu sikit.rendah diri sangat.u tau tak, kitorang dah daftarkan nama dia dekat pertandingan karaoke dia tak pergi.mengade ngade je mimi niaa.try to be humble je".ish fie ni kesitu pulak.tu [un kena bagitau diorang ke? isghhh malu nye aku  :]

the habis makan makan borak borak segala.balikk! yeayyy dapat tidur~

sesampai sahaja di kolej aku.yess dah sampai.cepatt nak jumpe katil nihhh.tak tahan dah mata ni.turun turun dari kereta "mimi bak num telefon.nanti senang kalau kalau kite nak ajak keluar lagi kann" *gulppp telan airliur.nak bagi ke taknak nak bagi ke taknak.ishh kang kalau aku tak bagi kang ape lak diorang cakap.dah lahh aku pegi jalan jalan ni tak bwak duit langsung okayy.just bawak badan je.semua diorang tanggung.makan minum segalaaa.hurmm bagi je lahh.contact biase biase je kann.memang tak lah kalau aku nak layan 24 jam kann.hellooo student okay! harap faham~ then bagi lah aku num telefon. both guys tu menunggu je aku keluarkan suare nak bagi num fon.haihhh~oraitt friends  :] "bye thanks korang!" then yg lagi dua orang pulak "mimi bagi lah num telefon nanti nak panggil nyanyi untuk event ke ape ape senang." aiyooo sorang lagi ~~

"mintak kat fie je lahh okayy? bye korang.thankyouu tau." sekiann wassalamu.

No comments:

Post a Comment

any comment? comment je laa.thanks :)