nuffnang ads

Sunday 4 March 2012

dua watak yang membuatkan aku berfikir :']

assalamualaikum dan selamat pagi
*seperti biasa aku penghuni pertama bilik Anjung Ilmu Astar atau kalau nak dipendekkan AIA.bukan AIA insurans tu  tau tapinya Anjung Ilmu Astar.haaaa~

okayy dua watak yang membuatkan aku berfikir.sekarang ni topik aku takde kena mengena dengan study tau.so aku try nak adjust otak aku supaya benda ni semua tak termasuk dalam syllabus study aku.MUAHAHAHAA boleh ke?

pendahuluan
pada suatu ketika itu aku adalah meminati seorang mamat ni lahh.okayy kalau nak senang nama dia AZ*bukan nama sebenar.aku suka tengok muka AZ ni.hensem laa jugak bagi aku.aku kalau boleh nak tengok muka dia hari hari.sebab bukan ape aku kalau tak tengok muka dia sehari rasa macam tak complete lahh! aku pun taktau kenapa.then bile aku terbayang muka dia aku jadi berdebar.*sekarang bila aku cakap pasal dia ni sumpah aku tak tipu.aku berdebar!*HUHH! kenapa eh?aku takut pun ada kadang kadang.then aku ade lahh post status kat FB pasal mamat AZ ni.

#1 kenapa dalam ramai ramai muka kau yang paling aku suka tengok? 
pastu ramai lahh orang comment "sape?aku ke?".then ade jugak yang perasan "ish.jangan lah cakap kat sini.aku malu lahh mimi".pastu ade plak yang mengaku diri sendiri just comment "thankss~" jee.macam macam en?aku suka buat status yang buatkan orang nak comment.HEEEE.tapi takde orang pun yang tau.sape dia.


then aku post lahh status lagi

#2 kalau sehari tak tengok muka dia rasa macam tak lengkap lah plak :')
pastu ade lagi orang perasan then comment "sape aku ke?"
aiyooo biar lahh diorang syok sendiri.lagipun buat ape lahh diorang nak aku suka tengok diorang.lagipun aku ni bukan sape sape.cuma insan biasa jeee.tapi kalau dengan si AZ ni aku nak explain dari A ke Z mesti akan stuck terus dekat huruf B atau C.cam mane?bila hati bersoal.kita sendiri pun tak leh nak jawab.

then aku post lagi status

#3 hensemnya diaa :] 
raai lagi orang perasan and comment.grrr! biarkan mereka.then senior aku ni ade lahh terbaca status aku ni.lepas tu plak aku ade jumpe senior aku ni.dia pun duk soal aku macam macam "sape mimi hensem?budak yang menari tadi eh?ehhhh gatal eh ade hati dengan budak baru!" ish budak baru mane plak abang ni.budak menari mane plak ni?grrrr! tanpa tidak sedar aku dah cakap "alahh dia takde kaitan dengan menari or kebudayaan pun bang" aku sendiri cakap okayy.and aku sendiri rasa macam alamak belon dah nak meletup ni.rahsia aku akan terbongkar.pastu senior aku ni punye lahh bijak duk pikir sape lahh makhluk Allah tu.grrrrr! apesal lah beria sangat abang ayie ni.dia buat lahh kenyataan sendiri.kalau bukan budak menari sape lagi yang selalu kita jumpe eh.diorang berbincang macam tgh discuss pasal masalah negara tau.then dengan tak semena mena nya diorang senyum sama sendiri.and muka aku dah terasa bahangnya.

m a l u u u u ~

rupenye abang ayie ni memang dah kenal rapat dah dengan mamat ni.siap offer num telefon lagi tau.aiyooo tidaklahh aku jadikan muka dia sebagai orang yang aku suka tengok je bukannye nak jadikan calon boyfriend.tunggang langgang lahh study aku!pastu abang ayie ni siap warning kat aku lagi kalau aku buat hal kat tari memang dia akan bagitau dekat si AZ ni yg aku minat kat dia.ohhh tidak! aku di dalam pengawasan.alahh~ chill lahh takkan nye abang ayie tu nak ambik tau pasal kau.dia pun study jugak.banyak lagi keje yg dia boleh buat kann.buat bodo je lahh mimi.heee~

pastu cerite ni sampai plak kat senior aku lagi sorang AF*bukan nama sebenar jugak.hurmm.aku nampak tau perubahan muka dia time dia tau aku ade orang yg aku minat.AF ni selalu ajak aku gi makan sama sama.kadang kadang gurau gurau macam abang and adik lahh.aku pun anggap si AF ni macam abang aku.tak lebih daripada tu.and semalam dia ajak gi makan tau.okayy lahh aku ikut je lahh.macam biase biase.then korang tau tak dia just diam and tak macam selalu sejak daripada kenytaan yang aku ade minat kat orang ni tersebar.HAHAHA adakah dia jeles.ohh noo! jangan nak perasan yea mimi.mane lahh tau dia ade problem ke.sebab tu dia diam kan.alahh kau takyah laa nak pikir pikir.dia tu satu jabatan dengan kau je.lama lagi masa sama sama.so just act macam adik beradik je.kannn?settle! 

tapi yg penting AZ adalah aku sangat dan paling aku suka.
*ya Allah sumpah tak tipu aku sekarang tengah berdebar!

ish sekarang ni persoalan aku adalah

#kenapa baru sekarang aku rasa macam ni? kenapa tak dari mula mula orentasi hari tu!

#adakah ini petunjuk Allah? wallahualam.

#kenapa dia?

#kenapa bila tengok muka dia aku takkan berpaling ke tempat lain?

#kenapa bila aku terbayang muka dia pun aku jadi berdebar debar giler?

#kenapa kalau dalam sehari aku tak nampak muka dia aku jadi macam tak tentu arah?

#siapa dia yg sebenarnya?

semua persoalan itu biarkan ia tidak terjawab.
dah lahh aku tengah berdebar ni.type pun dah tak betul dah.asyik tekan button 'backspace' je
okayy bye assalamualaikum  :]

No comments:

Post a Comment

any comment? comment je laa.thanks :)