nuffnang ads

Sunday 19 February 2012

pengawal perbadi

assalamualaikum  :]

baiklah tengok pada tajuk entah ape laa aku nak merepek petang petang terik cam ni kan? sebenarnye tajuk itu adalah kiasan semata mata.apa yg aku nak cakap kat sini adalah "saya perlukan seseorang untuk menjadi pembimbing hidup saya" ish.dah gatal nak rumahtangga ke wahai cik mimi? bukann ! saya langsung tak fikir ke arah itu.maksudnya saya perlukan seseorang untuk guide saya and binbing saya kat sini.Kuala Lumpur sebuah ibu negara Malaysia yang kita akan cakap 'ape yg nak jadi kita tak tahu.so segala ramalan yg akan jadi tak semestinye 100% akan jadi' KL merupakan seperti satu bandar hutan bagi saya. saya tak rasa bangga bila saya berada kat KL ni. saya tak rasa apa apa kat sini.saya langsung tak tertarik, tak teruja dan tak teringin hendak berada di sini. tapi atas segala takdir dan penentu ALLAH yang kita sendiri tak boleh nak elak,aku di tetapkan di sini.belajar di universiti malaya yang orang ramai anggap ini adalah satu universiti yang GAH di mata dunia.aku tak rasa macam tu.aku tak rasa ape ape.

berbalik kepada tajuk aku.aku tak rasa ape yang menarik kat sini. pavillion? times square? mid valley ? sunway pyramid ? arghhh itu semua hanyalah sekadar bangunan yang orang ramai inginkan.aku? aku bersyukur aku sampai di sini.tapi aku tak bahagia di sini. "habis ape motif seseorang tu?oohh kira ko nak macam DIA bawak ko pusing satu KL ni kan? elehh gedik lahh kau." takk ! aku tak bermaksud macam tu.

okayy mak aku selalu cakap macam ni "jangan jalan sorang sorang tau.cari teman.selamat !" the statement is aku takde sesiapa di sini untuk jadi peneman aku.everyone's wanted to have ones to guide them right? yeahh im trying but with who? aku tak boleh nak membimbing aku sendiri yang aku rasa ape yang aku buat pun semuanya macam 50:50.terumbang ambing.

i need to have a person yang bila aku buat ini dia akan bagi kind of nasihat for me.and bila aku nak buat itu he will guide me what is good and what is bad for me.thats all ! i didnt and never hope to have a relationship with anybody for now! fullstop! aku tak mengharap pun.

F A M I L Y !
ini yang aku perlukan sangat sangat ! aku mengharapkan keluarga aku berada di KL sekarang.tapi mereka berada di kuantan ! "alahhh kuantan sangat lahh dekat mimi.ko nak rindu apenye?" yess ! aku rindu family aku.aku nak mereka ada dengan aku setiap detik setiap masa dan setiap ketika.kalau ikutkan aku,aku nak je balik kuantan tiap tiap minggu.nanti ade plak yang akan cakap "eleh mimi tiap tiap minggu balik.untunglahh orang kaya !" okay finie.aku tak menunjuk aku kaya.aku tak hingin langsung nak orang tau aku berduit.yes memang aku berduit but for myself only.and kalau aku nak savings for duit tiket bus untuk aku balik tiap tiap minggu.aku anak mak yang susah nak berpisah dengan family.saya rindu family.setiap apa yg aku buat aku mengharapkan keluargaku ade di sekeliling aku.biarlahh nak bergaduh ke bertekak ke bertumbuk bagai ape ape lahh ! tak kisah. sebenarnya bende ni semua aku rindu sangat sangat dan menjadi memori untuk aku.




thats all ! assalamualaikum  :]

No comments:

Post a Comment

any comment? comment je laa.thanks :)