nuffnang ads

Tuesday 14 February 2012

homesick !

assalamualaikum  :]

hari ni hari ke dua aku ade kat UM.okayy jap jap bagi aku cite from the top.aku pergi beli tiket balik KL hari sabtu*tetapi dgn terpaksenye aku beli.then balik umahnye aku kemas barang ala kadar je.serious takde mood nak kemas barang bagai.besok pagi nye pukul 9.30 dah gerak balik KL.naik je bus rase sebak tu dah ade.yelahh aku dah sebulan balik umah buat keje itu ini.bergelak ketawa dgn family.tolong itu tolong ini.penat but happy.pastu tup tup dah nak balik dah? uwahhh.sampai je hentian pekeliling tuh.ya Allah beratnye lahh kaki aku ni nak bangun and turun dari bus tuhh.namun terpaksa lahh aku paksakan jugak walaupun secara paksarela.aku pasrah.kan kak lisa dah cakap.redha itu ikhlas and pasrah tu kan meyerah.so kire aku menyerah je lahh !

sampai je pekeliling pergi naik escalator then naik train pi masjid jamek.sampai masjid jamek lak gi nak LRT pegi universiti station.huhhhh! aku dah nampak bangunan peperiksaan universiti malaya yang tersergam indah yang dapat dilihat dari stesen LRT.huh ! *mengeluh.then naik teksi masuk UM pegi kolej 12.aku berhasrat nak tkar kolej sem ni.so gerak la gi kolej 12.naik teksi habis RM5.melayanglah sudah ! yesss sangat seronok.VAVI sungguh ! sampai sampai office plak tutup.aduhhh.salah time lahh plak aku datang.lagi sejam kot office nak bukak.so tunggu je lahh.

kringgggg! pukul 2.25pm@petang.bergeraklah ali ke kaunter office kolej itu."assalamualaikum.nak check in" aku cakap.then "mintak num bilik" officer tu cakap.aiyoo aku mane ade bilik lagi lahhh."emm saye baru nak masuk".muka aku dah tunjuk muka berdebar dah.then officer tu cakap "ohh ye ke?student yg baru pindah kita tak settlekan hari nie.mungkin esok atau lusa"okayyy.aku pasrah.mata dah berair dah ! bengang campur tak puas hati campur dengan macam macam lahh! kenapa jadi macam ni? then terus ambik fon call kakmimiharyani."assalamualaikum.akak boleh tak finie tupang rumah akak malam ni.sebab finie tak dapat bilik lagi ni.besok atau lusa baru dapat".aku just ade kak mimi je yg terdekat kat sini.contohlaa kan kalau dia takde kat KL ni sure aku pun taktau nak buat ape.hanya mampu menangis dalam hati je.

petang tu aku call lah mak aku.cakap tak boleh register lagi lahh kolej 12 tuh.*air mata meleleh lagi ! kuat nye lahh penangan seorang ibu ni.aku cakap "hello" pun air mata tetap nak keluar.pastu aku cerita laa from A to Z.sambil menangis.aku taktau lahh mak aku perasan tak aku nangis.naluri ibu of coz lahh die tau.hurmmm.nasib baik time tu malam.orang tak nampak sangat aku menangis.hee hee.*lembiknye lahh aku ni.HAIHH taktau lahh.


then malam tu pergi lah rumah kak mimi yang aku anggap macam kakak aku sendiri.*bakal kakak ipar aku okayy.insyaAllah.Alhamdulillah ade tempat untuk aku tidur.pagi besoknye aku decide nak pegi kolej 1, kolej lama aku nak tengok nama aku still ade tak kat sane.besok paginye pukul 8.30 aku dah keluar.sekali ngan kakmimi.HAHA macam aku plak yg keje office.HAHAHA.dalam kalut kalut kak mimi tu boleh plak belikan aku nasi lemak kat tepi kaki lima tuh.aiyooo "dalam lambat lambat tuh sempat lagi nak beli."cakap dalam hati je lahhh.HEE sorry kak.

okayy.malas dah nak menaip panjang panjang ni.

so kesimpulannye aku still stay dekat kolej yg sama aku macam sem 1 hari tuh.kolej satu.okayy tutup cerita.yg penting aku tetap homesick ni ! ikutlahh ape orang nak cakap.aku anak mak.so what? jeles lah tuh ! besok aku nak pegi beli tiket balik kuantan.HEE.tak tahan dah ni.rindu family !  :]

BYE ! assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

any comment? comment je laa.thanks :)