nuffnang ads

Friday 30 December 2011

dunia SENI*

assalamualaukim  :]

okayy lecturer saya cakap kadang kadang dunia seni ni sangat kejam.so we have to face it !
yeahhh agree with you sir ~

kadang-kadang dunia seni sangat kejam.tapi yang kejam tu lahh kita kena kuat untuk menghadapinya untuk kebaikan kita juga.sebab tak semestinye yang kejam akan berterusan kejam kan? so yg kejam pasti akan berubah dan itulahh pahit manis dalam dunia seni.
dunia seni sebenarnya adalah IMPIAN kepada anak seni.tak semua orang bertuah dapat masuk bidang seni.kadang kadang senilahh yang membantu kita sama ada dari segi dalaman ataupun luaran.
seni ada banyak.kalau macam aku ni aku masuk bidang tarian.aku berminat nak menyertai drama.dan aku rasa kebolehan aku dalam bidang seni lukis.semua aku ada.tapi tak semua ini akan aku capai dalam sekelip mata.ingat ! dalam dunia seni ni tak perlu tamak.perlahan-lahan.kalau kita pandai jaga.bakat itu sentiasa ada dengan kita.seni tari bukan senang.seni drama juga tidaklah senang.seni lukis pula bukanlah mudah seperti yang anda sangkakan.macam aku jugak dulu time awal awal aku berjinak jinak dengan bidang ni.aku rasa aku dah cukup untuk belajar dalam bidang tari.tapi anggapan aku ternyata salah bulat-bulat.banyak pengetahuan mengenai tari yang aku belum tahu.dunia tari sangat besar.dan tak mungkin kita takkan dapat mengaut salah satu peluang daripadanya.jadi janganlahh cepat mengalah wahai anak seni.peluang kita sentiasa ada dimana-mana.kita takkan jumpanya kalau kita sendiri tak mencarinya.bila kita dah jumpe, sure kita akan menghargai apa yang kita dapat kecapi.kerana dunia seni peluangnya takkan datang bila kita petik jari, segala keringat yang mengalir sangatlah berharga.jadi wahai anak seni, renungilahhhh.

caci maki orang?hasad dengki?cemburu?
yeahh ia memang satu cabaran yang kuat bentengnya.wahai anak seni, sebagai anak seni, semua itu haruslah kita harungi.apabila kita dapat harunginya dengan penuh sabar, alhamdulillah kamu sudah memahami dunia seni dengan sebaiknya.tapi yang mane mane kalau rase telinge tak tahan dengan caci maki orang,getloose! put loose ! berambuzzzzz !






HEEE.thats all assalamualaikum  :]

No comments:

Post a Comment

any comment? comment je laa.thanks :)