nuffnang ads

Wednesday 8 June 2011

cinta.rumah tangga.akhirat :)

p/s : juz wanna share some idea  *yg terlintas kat otak ni.type je lahh ! selamat membaca.

okayy.CINTA ? ape ek ? haha seriouslyy kalau nak terjemah dalamdalam tak pandai langsung okayy.sumpah ! hurm.cuma cinta mmg diperlukan oleh semua orang.HAHA orang gila je yg tak penah rase ape tu cinta !
kan? yg lain tu kalau taktau rasenye tak lama lahh kot ! *astargfirullahalazim

okay shh ! cinta sebelum kahwin kah ataupun cinta selepas kahwin kah penuh bermakna ?
ni satu lagi yg buat aku terpikir ! emphhh ! cinta sebelum kahwin memang lahh seronok kan.ada tempat mengadu ada tempat nak bermesra ada teman kita bila kita sunyi ada macam macam lah ! BUT teman sebelum kahwin cumalah sementara
sebab ?
okayy sebabnya.teman sebelum kahwin tak semestinya akan menjadi teman selepas kahwin.kan ?
so means that teman sebelum kahwin akan jauh berbeza dengan teman selepas kahwin.
sebab teman sebelum kahwin dah tau selok belok diri kita.dah tau macam mane diri kita.
butt teman selepas kahwin mmg jauh beza.sebab time time tu korang baru nak bermesra.TAK BETUL ? okayy fine aku just bagi pendapat.tapi kebenarannye ? korang akan tau nanti !
bermesra maksud aku.dat time lahh korang akan mengenali dgn lebih dalam.

aku nak korang hayati ni :

pendapat seorang suami
"apalah guna tempat seorang suami kalau dia tak dapat mendengar apa ingin diluahkan oleh isterinya.dia bukan sahaja mahu menjadi seorang suami malah dia mahu menjadi seorang sahabat, kekasih.teman hidup yang baik untuk isterinya. itu adalah lebih baik daripada isterinya mencari seseorang untuk mendengar setiap apa yang ingin dikatakan dan diluahkan oleh isterinya. sekiranya itu berlaku bermakna dia telah gagal untuk menjadi seorang sahabat yg baik.gagal untuk menjadi seorang suami dimana dia harus berada disamping isterinya apabila dirinya sangat sangat sangat diperlukan !"

means that teman selepas kahwin akan menjadi pendamping kita sepanjang hari.maksudnya 24 jam sepanjang hayat korang bersama.sebaliknya plak dengan teman sebelum kahwin.teman sebelum kahwin akan menjadi pendamping selama 12 jam sepanjang korang kenal sampai tarikh keramat korang !

2# pendapat seorang suami lagi

"walaupun abang ada sejuta sahabat sekalipun takkan sama dengan tarafnya isteri abang. untuk apa sayang kalau abang dapat ketawa, bersuka ria kalau hati isteri abang terabai.abang rela kehilangan kawan baik daripada kehilangan sayang.banyak yang seorang isteri lakukan pada kita jika hendak dibandingkan dengan seorang kawan."

means that isteri merupakan segala segalanya bagi seorang suami.seorang isteri patut bersyukur dohh sebab korang akan diberkati ALLAH S.W.T sekiranya korang berbakti kepada seorang suami.

3# pendapat seorang suami lagi
"sayang adalah insan yang mengejutkan abang pagi-pagi dari tidur.tidak akan benarkan abang ke pejabat dengan perut kosong.sentiasa ingatkan abang waktu-waktu penting.menegur apa yang salah dan apa yang betul.menguruskan keperluan dan kesihatan abang.ibu pada zuriat abang kelak yang akan menemani hidup abang sehingga ke hujung nyawa."

terdapat hadis mengatakan : manusia,HAWA itu dijadikan dari rusuk kiri seorang manusia, ADAM . bukan dari kepala untuk dijunjung, bukannya juga dari kaki untuk dijadikan pengalas. tapi dari sisi, untuk dijadikan teman hidup. dekat dengan lengan untuk dilindungi. dekat dengan hati untuk dicintai.

di akhirat nanti hanya seorang insan yang bernama suami yang akan menjadi pendamping untuk diri kita.


DOA seorang suami :

" Ya Allah Ya Tuhanku, kau perihalah kesejahteraan kami suami isteri. aku terlalu mencintainya Ya Allah. janganlah kau pisahkan kami. kau lindungilah kami dari segala malapetaka dan hasad dengki yang ada. aku terlalu mensyukuri  akan nikmat yang telah Kau berikan padaku."

SO,CONCLUSION OF THIS ENTRY YOU ALL PIKIR SENDIRI OKAYY !  ^^, 

thanks for wasting ur time reading this entry.ahakss ! thanks again ! assalamualaikum  :)

No comments:

Post a Comment

any comment? comment je laa.thanks :)