nuffnang ads

Wednesday 8 June 2011

antara perjalanan pergi dan balik

assalamualaikum :)

entry kali ni agak pendek laa.enjoyy !
okayy firstly nak tanya korang.sebab aku pun pernah alami jugak benda ni.
hurmm pernah tak korang cakap macam ni " eh, asal time pegi lambat je sampai.time nak balik rase macam sekejap plak?"penah tak korang rase cam ni ? penah ? tak penah ? penah ? mane satu ni
*sorryy buat buat mamai !
tima nak pegi wahh bapak lama ambik mase.nak dekat 5 jam pun ade.tapi bile time balik tak sampai 3 jam.
emmphh ! pelik tak? TAK ? ko gile la maknenya.
especially bila jalan yg korang lalu tu penuh dengan hutan belantara.all the way hutan.alahh macam jalan nak pegi JB tuh.banyak hutan kan ? jalan nak pegi terengganu pun banyak hutan kan ?
hurmm !
**jalan macam ni lahh !


suatu hari tu aku pegi jumpa aki aku.bukan jumpa lahh cuma lepak lepak together dengan cucu cucu dia.
and some voice ade cakap : jalan nak pegi kampung seberang tuhh punya la jauhh time nak pegi tapi bile time nak balik macam tak caye lak.bapak sekejap sampai umahh !

atuk aku pun dengar sambil tersenyum.alang alang aki aku dah ade kat situ sorang cucu dia ni bersuare lahh.
"kenapa eh aki macam tuh?pelik gak !"
*aki tu macam panggilan untuk atuk laa.kan setiap keluarga ada panggilan special

aki pun cakap lahh.same jugak macam korang semua nak masuk umahh.kene bagi salam dulu kan ? kan ? TAK ? ko takde adab lahh maknenya.  :)*ni aku yg cakap tau bukan aki aku.
okayy shh ! aki cakap ROH kita sebenarnya yg bagi salam or tumpang lalu.dekat sape ? of coz laa dekat pokok pokok yg ade kat kiri kanan kita mase kita lalu tuhh.sbb tuh ia mengambil masa yg lama.
jgn main main.bukan manusia dgn manusia je kene beradab.manusia dgn tumbuh tumbuhan pun kena beradab tau ! ting**

then bila perjalanan balik plak.aki cakap sbb pokok pokok tu dah benarkan kita lalu.so die da tak bertegur sapa la dengan roh kita.sebab tu cepatt.
thats the storyy !

assalamualaikum  :)

No comments:

Post a Comment

any comment? comment je laa.thanks :)